01X Armbruster

More
12 years 4 months ago #2341 by volvo.power@live.no
Replied by volvo.power@live.no on topic 01X Armbruster
DA er endelig kabeltrekking mm i motorrommet ferdig! legger ut bilder jeg tok underveis:










fikk meg også et mobildeksel av dama til en sarvtelefon jeg har liggende:

1988 Armbruster Stageway Geländewagen
2004 S211 E320CDI

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 3 months ago #2362 by volvo.power@live.no
Replied by volvo.power@live.no on topic 01X Armbruster
ITS ALIVE!! kommer et par bilder å mer info imorgen når rusen legger seg...

SKÅL!

1988 Armbruster Stageway Geländewagen
2004 S211 E320CDI

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 3 months ago - 12 years 3 months ago #2368 by volvo.power@live.no
Replied by volvo.power@live.no on topic 01X Armbruster
da er det vell på tide med en bildeupdate, eller hva Roar? :)

som dere har lest, så har det vært motorhavari. i etterfølge av den så ble det lakkering av motorrom, og henting av ny motor. det ble som nevnt ijenn en 617A, fra 123 med 350k på telleren.

her er bilde av donorbil:


jeg, Stian å broren til dama dro en stormfull vinterkveld å plokka ut motoren på Bilopphuggeri her i omegn. prisen ble gratis. fint du har kontakter bror!

her er den "nye" motoren under vasking. 30min med høyttrykkspyling på 110grader gjorde den en del renere:


fikk hatt hjem motoren og begynnte med demontering:


monterte over den nye eksospakninga, nye glødepluggene og nye dieselfilter.

Automatkassa jeg hadde fra 280 ble montert, også denne med nytt filter:


motoren fikk nytt oljefilet:


som skal stå her, om dere ikke visste dette:) :


her begynner det å nerme seg, men ikke ferdig enda!:


oppgraderte den 65bars servopumpa til en 82bar:


turbo ble oppgradert fra garett t3 til kkk (27?):


så for de som har fått med seg dødsårsaken på forrige motor, så kommer mitt forslag på en bedre løsning. Takk til Bjørnar for rask levering av avstadsstykke med rette gjenger!
her er det brukt en original VOLVO (les KVALITET) oljetrykksgiver. denne har 2 utganger, en for oljetrykksbryter som går på lampa i instrumentet, samt en 0-5bars måler som skal kobles opp mot porche 0-5bars 52mm instrument.


her poserer Stian å Bjørnar fint ved bildetaking. brukte vell ca 1minutt å få ned motoren på rett plass..


ellers så har min alltid trofaste Limosjåfør bidratt meget mye ved demontering av motor, montering å moralsk støtte! Takker Anja for dette! like ivrig på å skru som å kjøre!


ellers har jeg idag montert en blå silikonslange fra do88. 135` bøy. dette for å få filteret lengre opp, og bort fra eventuell vannsprut fra vifte.


driver nå å tetter minimale smålekkasjer fra noen skruer i bunnpanna og diesel fra matepumpe.
trenger min bedre halvdel på G-Wagen valve adjustment team til å hjelpe meg med ventiljusteringer på denne motoren, men han kommer vell snart! (les Iver:))


og med dette Ønsker Jeg og Armbruster God Jul og godt nyttår, å pryder denne topic med så mye farger vi klarer:)


GODT NYTT ÅR!

1988 Armbruster Stageway Geländewagen
2004 S211 E320CDI
Last edit: 12 years 3 months ago by volvo.power@live.no.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 3 months ago #2377 by volvo.power@live.no
Replied by volvo.power@live.no on topic 01X Armbruster
liten tur i skog å mark med Jan Erik idag. fikk testa bilen på godt og ondt:)





ikke akkurat nå god flex, for å si det slik...

1988 Armbruster Stageway Geländewagen
2004 S211 E320CDI

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 3 months ago #2379 by volvo.power@live.no
Replied by volvo.power@live.no on topic 01X Armbruster
Da er endelig nydekka i hus! km2 med 35"x12,5"x15" på 9" felg.
bilder tatt under montering og modifisering:

nye vs. gammle hjul:


dette må jo kappes litt på for å få på større hjul:


dette trengs da. gjør jobben MYE enklere. 9" vinkelsliper!!


så kapper man bort ca en slik bit:


da blir det slik:



FØR:



UNDER:



ETTER:


har dermed et sett slike felger til G å selge. 18". 2 bra dekk, og 2 dårlige. sitter som støpet på veien!


er ikke mye klaring. mindre enn jeg har på "gatebilen" min, som er kappet 11 ringer!!
bak:


foran:


personlig liker jeg at hjulene stikker ut litt, så dette ble perfekt i mine øyne:



tok også en liten vask og noen bilder til:







kan da ellers meddele at JA, bilen skal heves. sikkler på Bjørnars fjærer, som hever ca 10cm. desverre rekker ikke pengene til akkurat nå. må få solgt Saaben først.
brodern sa jeg bare måtte låne heveskålene fra den hvite pick-upen hans, som vill heve bilen ca 12,5 cm. dette blir vell gjort i ner fremtid, så bilen blir kjørbar på annet en nyskrapet vei.
ellers kan jeg også si at det skal på 463 baklykter, og at eksosen blir sveiset lengre når tiden byr seg.

1988 Armbruster Stageway Geländewagen
2004 S211 E320CDI

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 3 months ago #2390 by Roar Sæther
Replied by Roar Sæther on topic 01X Armbruster
Sweeeeet ride :woohoo: :woohoo:

Enig angående hevinga, ja :laugh:

Digger den vogna di,men det visste du allerede :blush:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 3 months ago #2391 by volvo.power@live.no
Replied by volvo.power@live.no on topic 01X Armbruster
har idag plukket ned fronten for å få den lakkert. blir vell lakkert imorgen tidlig..

radiatoren (som er litt sliten) skulle vell fått seg litt oppfreshing, så denne ble lakkert fort:
før:


etter:


lekte meg litt med volvolist, for å få en finere finish på batterikassen:


ellers laget jeg et 25mm hull her:



for så å trekke ijennom en 70mm2 kabel. denne skal til stereo bakerst (4stk 15" subber)


fant ut det ble litt jalla med å ha bare kabelen slik, så fant meg en nippel å sette i hullet (denne blir byttet i SVART imorgen)


dermed får kabelen mer sikkerhet i gjennomføringen. sikring kommer på innsiden. krav er max 30cm fra batteri til sikring, så dette skal gå bra.


ellers legger jeg opp noen bilder av en bil vi har fått ijenn fra hellakkering, som en kollega av meg skal kjøpe:






meget fin farge!

1988 Armbruster Stageway Geländewagen
2004 S211 E320CDI

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 3 months ago #2395 by Roar Sæther
Replied by Roar Sæther on topic 01X Armbruster
Dette ser jo lekkert ut, Kevin. :cheer: Men jeg må korrogere den 30 cm regelen din. Det stemmer med lengden på 30cm til sikring, men den skal ikke føres gjennom torpedovegg eller andre plater FØR sikringen.

Rett og slett for å hindre brann ved kortsluttning mot karosseriet eller jord.

Sett sikringen i motorrommet, du :)

Blir det heveklosser fra broders hvite, el?? Gleder meg til å se denne vogna oppe i lufta!! :woohoo:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 3 months ago #2396 by nielsa
Replied by nielsa on topic 01X Armbruster
Er disse aktuelle til heving.

Hvis du kjøper to sett på 50mm hver og setter oppå hverandre har du 100mm.

Du vil også ha muligheten til å redusere til 50mm hvis du bytter fjærer en gang?

500 USD er ikke så ille for to sett.

pointedthree.com/disc/forums/showthread....924&posts=16&start=1

nielsa

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 3 months ago #2397 by volvo.power@live.no
Replied by volvo.power@live.no on topic 01X Armbruster

Roar Sæther wrote: Dette ser jo lekkert ut, Kevin. :cheer: Men jeg må korrogere den 30 cm regelen din. Det stemmer med lengden på 30cm til sikring, men den skal ikke føres gjennom torpedovegg eller andre plater FØR sikringen.

Rett og slett for å hindre brann ved kortsluttning mot karosseriet eller jord.

Sett sikringen i motorrommet, du :)

Blir det heveklosser fra broders hvite, el?? Gleder meg til å se denne vogna oppe i lufta!! :woohoo:


snakket med EU-kontrollør (Stian) idag anngående sikring. han sier det ikke er problem ettersom det er sikret gjennomføring med nippel. denne skal jeg garantere at ikke det gnisses hull i:) blir å sette sikring inne under hanskerommet. valget faller på 300A automat. ser uansett mer cleant ut uten sikringer i motorrom. ser så jalla å "Stereoanlegg" ut..

hadde heveskåler fra broderns hvite på tanken. men denne ble fort avkreftet da en kjenning med Grønn G skal kjøpe seg litt oppgraderte fjærer, så da blir det et sett med 4" høyere tilgode. disse SKAL på Armbrustern ASAP!

gleder meg selv til å få den opp så den blir kjørbar. eneste hevinga jeg får til nå en 4-søylet løftebukk....:S

1988 Armbruster Stageway Geländewagen
2004 S211 E320CDI

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.059 seconds
Powered by Kunena Forum