Lithanas's MB

More
12 years 7 months ago #1748 by lithanas
Replied by lithanas on topic Lithanas's MB
Bilen skal selges.

Grunnet barn i sikte, og de tidsmessige og økonomiske utfordringene dette medfører.

Ikke lenger en stolt eier av en bil eldre en seg selv

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 weeks ago #2945 by lithanas
Replied by lithanas on topic Lithanas's MB
Siden ingen andre vil ha bilen min får jeg forsøke å holde liv i den selv.

Har funnet en 85 w123 300TDT som har gått 225000KM som kan være donorbil. tenkte å ta motor og automatkassen.

ut i fra jeg det jeg har forstått trenger jeg bare en ekstra glødeplugg og en kortere mellomaksling.

stemmer dette? Noen som har noe slikt liggende?

Ikke lenger en stolt eier av en bil eldre en seg selv

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 weeks ago #2947 by Roar Sæther
Replied by Roar Sæther on topic Lithanas's MB
Jeg tror Erik T her på forumet kan fortelle deg om litt detaljer rundt dette motorbyttet. Jeg gjorde selve jobben, men han sto for anskaffelse av alle delene.

Tror han fikk den glødepluggen og mellomakselen fra VTP. Han an sikkert fortelle deg hvilken lengde den skal være. Husk ny oljetrykksbryter, og sørg for å få med deg gløderele (for videresalg), girspak, tenningslås (for videresalg).

Ett sett med nye reimer,olje og filter, og grov og finfilter til drivstoffsystemet. Vurder også en oljerens til motoren. Den løser opp slagg og oljerester, slik at ånding og eksos blir på sitt beste.

Lykke til!

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 11 months ago #3054 by lithanas
Replied by lithanas on topic Lithanas's MB
Da har bilen vært på EU-kontroll.

Det gikk bedre en forventet. "bare" fire toer feil og tre ener feil.

to av dem er sikringsboks kludder
blinklysene og hornet sluttet plutselig å fungere under kontrollen, men funket igjen etter og rett før...
toer feil: ett bremserør som må byttes, utstussen på bakpotta var knekt av og lastventilen satt fast.
ener feil: skiltlys mangler (har nytt), slakk i hjullager bak høyre ( tenkte å bytte alle på verksted, dtror det er på tide nå, de foran ble strammet ganske mye for ikke lenge siden)

Ikke lenger en stolt eier av en bil eldre en seg selv

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.055 seconds
Powered by Kunena Forum