Bensin - pumpe - rele

More
10 years 1 month ago #5471 by woldern
Hallo,
fikk stopp med min 84, 280 GE , på vei til gardermoen her om dagen. Heldigvis hadde vi såpass med tid, slik at vi rakk å ta drosje så vi rakk flyet. Så til problemet. Jeg trodde det var bensinpumpen, og byttet denne, men fortsatt virker det ikke. Pumpa får ikke strøm. Har funnet ut at det skal sitte et bensinpumperele (fuel pump relay part no 003 545 19 05, tror jeg) en plass. Det sitter ikke sammen med de andre ved sikringene under rattstammen hvertfall. Har lest meg fram til at dette ofte er et problem så det er sikkert noen av dere andre som har hatt dette problemet og kan fortelle meg hvor det er gjemt?
Woldern

Woldern

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 1 month ago #5482 by woldern
Replied by woldern on topic Bensin - pumpe - rele
Hei igjen,
har gitt opp å finne rele'et, kanskje har noen i løpet av bilens levetid fjernet dette. Åkkesom jeg har nå koblet bensinpumpen direkte på batteri via en bryter. Da er det en merkelig feil som opptrer, når jeg kjører i motbakke med bilen, stopper den, får ikke bensin, men hvis jeg rygger opp går det greit....Bensinpumpen er skiftet og helt ny fra Vollen. Må systemet luftes på noe vis når det har vært helt tomt og isåfall hvordan gjøres dette? Ikke vært borti at man må lufte på bensinbiler før, men er kanskje noe sært MB har funnet på?
Woldern

Woldern

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 1 month ago #5483 by Roar Sæther
Replied by Roar Sæther on topic Bensin - pumpe - rele
Er dette uavhengig av hvor mye drivstoff du har i tanken?
The following user(s) said Thank You: mander

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 3 weeks ago #5492 by woldern
Replied by woldern on topic Bensin - pumpe - rele
Var lite bensin på tanken, men nå virker det greit. Var nok mye luft i rørene slik at pumpen sleit litt i begynnelsen. Jeg kjørte en god runde nå og bilen går som en klokke igjen.
En dag finner jeg kanskje releet også. Foreløpig blir det bryter - løsningen.
:woohoo:

Woldern

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 1 week ago #5524 by woldern
Replied by woldern on topic Bensin - pumpe - rele
Nytt problem som har dukket opp, nå får den altfor mye bensin....Forbru har jo gått opp til 3 - 4 liter på mila, når den er kald går den greit, men etterhvert som den blir varm får den altfor mye bensin slik at den nesten ikkie vil gå ordentlig, hvertfall ikke på lavt turtall.
Woldern

Woldern

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 4 days ago #5533 by TTGJ
Replied by TTGJ on topic Bensin - pumpe - rele
Kan være den mekaniske regulatoren som sitter under manifoilen. Detstartet med hakking på tomgang og etterhvert virket som bensinen rant rett gjennom. Hadde og forbruk på 3-4 liter. Den kostet 7000.- +mva for 5 år siden.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 11 months ago #5541 by Roar Sæther
Replied by Roar Sæther on topic Bensin - pumpe - rele
Jeg har 2 stk nesten komplette vrak av 280 motorer stående, så hvis det er noen deler jeg kan bidra med, er det bare å si ifra.

Håper jo du kan komme å skru delene av selv. I så fall er det gratis :)
The following user(s) said Thank You: pehan

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 11 months ago #5580 by woldern
Replied by woldern on topic Bensin - pumpe - rele
Feilen kommer og går ja....Ser jo av eksosen at den får altfor mye bensin til tider og den "putrer og går", eneste måte da å få opp farten igjen et å trykke pedal i bunn. Har videre lagt merke til at releet som skal sørge for at bilen bare kan startes med park inne (automatkasse) har sluttet å virke, nå kan jeg få starter til å gå uansett hvilke gear jeg velger. Hvcor sitter dette rele'et?

Wolodern.

Woldern

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 11 months ago #5581 by woldern
Replied by woldern on topic Bensin - pumpe - rele
Ellers takk for tilbudet, kommer tilbake om jeg finner ut at dette er feilen...
DS

Woldern

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 11 months ago #5592 by woldern
Replied by woldern on topic Bensin - pumpe - rele
Den mekaniske regulatoren virket som den var ok. Jeg har gått over de forskjellige jordingspuntene rundt omkring i motor-rommet. Videre har jeg nå funnet bensin-rele. Her hadde noen i løpet av bilens levetid gjort om hele greia og også satt inn en sikring på ei tugge med ledning og tape. Denne hadde selvsagt røket så når jeg skiftet den var det strøm på de originale ledningene til pumpen også. Skiftet samtidig plugger så nå går den som en klokke igjen, uten at jeg har sjekket forbruk enda men...
Woldern

Woldern

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.057 seconds
Powered by Kunena Forum