Godkjenning av endringer på vognene våre.

More
10 years 9 months ago #4641 by EspenT
Ble stoppet i teknisk utekontroll og fikk mangellapp. Sendte så Mail til trafikkstasjonen og fortalte at jeg hadde fått mangellapp fordi Frontbøyleikke var oppført i vognkort. Jeg spurte også om hvordan jeg skulle gå frem for å få den inn i vognkortet. Fikk til svar at det kunne bli vanskelig. Eneste måtte da være om jeg kunne bevise at akkurat min bil var levert med fangeren fra fabrikk og at det fantes en typegodkjenning av aktuell biltype med Frontbøyle. Så mailen jeg litt frem og tilbake med forskjellig dokumentasjon. Måtte f.eks ha stempel med sign. fra BOS for at dokumentasjonen var gyldig. Når jeg så hadde fått go på alt fra en eller annen ingeniør litt opp i systemet bestilte jeg time og tok med alt sammen til trafikkstasjonen. Kjørte inn porten når det var min tur og la en tykk bunke med papirer i hånda på kontrolløren med mangelappen øverst og sa jeg skulle ha bøylen skrevet inn i vognkortet ref. avtale med N.N. og vedlagt dokumentasjon.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 4 months ago #5125 by Traktor

EspenT wrote: Jeg fikk skrevet in orginal kufanger i vognkortet på en 463 i november. Men jeg måtte da ha et brev fra BOS som bekreftet at bilen ble levert med kufanger fra fabrikk, og en utskrift av bilens datakort som viste koden for kufanger. Måtte betale 1000kr hos BOS for papirene derfra. Har kopi av alt jeg måtte ha av papirer om det er av interesse. Kanskje Terje vil ha dette ?

Hvis bilen ikke hadde kufanger som ekstrautstyr når den ble produsert tror jeg ikke det går å få det godkjent.


Hva er koden for kufanger og hvor står den på datatkortet? Fant et ark med masse koder i bilen jeg akkurat kjøpte og tror det er datakortet. har kufanger som jeg er usikker på om er godkjent. Er det forresten noen som har oversikt over hva alle kodene på datakortet betyr+ Ev. hvor jeg kan finne det?

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 2 months ago #5435 by Rodsten

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 2 months ago #5442 by Heggernes
Noen som vet kor enn kan finne datakortet utenom på papir? Nett?

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 2 months ago #5443 by bimmerc
Hvis du har tilgang til EPC finner du datakortet under vin-nummeret for bilen din.
Jeg abonnerer på epc herØ
www.service-and-parts.net/dcagportal/DCAGPortal/portal.action
Det koster 18 Euro pr år og jeg synes det er helt greit. :)

Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 2 months ago #5444 by Heggernes
Eg har også EPC, eg må ta en kikk en dag då :-D

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 2 weeks ago #5478 by Traktor
På EU kontrollen fikk jeg beskjed om at kufanger med lys måtte fjernes. Kufanger sto ikke i vognkort og samlet lysstyrke var for stor.
Noen som vet hva koden for kufanger er? Har lett gjennom kodeliste på engelsk, men finner ikke riktig kode.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 2 weeks ago #5480 by TKA
På min 463 står det i kodelista: C75 Brush guard, stainless steel

2004 E320T 4matic
1999 G500

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 5 months ago #5866 by GW290
I mitt vognkort så står det 0 KG på tilhengervekt både med og uten brems. Har også sett dette på andre Gwagen faktisk. Kjent sak? Bilen har kode for fabrikkmontert hengerfeste så det er jo litt rart at tilhengervekt ikke er oppgitt. Har snakket med biltilsynet og de kan endre men de krever noe dokumentasjon fra Mercedes. Noen tips til å gå videre med dette, er det noen hos importør eller noe sånt jeg kan snakke med? Tenkte å høre her først, ser dere har vært borte i det med å øke hengervekt og da kanskje har noen fremgangsmåter rundt dette. Hva koster eventuell dokumentasjon fra BOS?

Kjørte mye 300GD for 25 år siden.

95 W461 290GD Imperialrot

Ex Mercedes-Benz:
79 W123 280E
85 W123 300TDT
96 W210 E320
92 W124 500E (originalbil)
92 W124 300E Sportline
98 W140 S320
06 W211 E200 Kompressor
08 W204 C200 CDI T
09 W639 Vito 115CDI 4x4
12 W204 C180 CDI

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 5 months ago #5868 by SGK
Dokumentasjon får du hvis du kontakter Terje på BOS: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Han sender deg et skjema som du fyller ut, og så ordner de nødvendige dokumenter. Vet ikke om du kan bruke tilsvarende dokument skrevet ut på andre chassisnummer, Vegvesenet kan være litt prikete på slikt. Det kostet 1000kr sist jeg snakket med dem, men tror du kan be om så mye endringer du ønsker for dette.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.065 seconds
Powered by Kunena Forum