Ram Underställ w 460 79-85 kort med papper köpes

More
9 years 4 months ago #6057 by eesp
Vil ikke det enkleste være å finne noen i Norge som bilen kan registreres på så du får et nytt vognkort del 1?

Siden den er veteran vil det ikke være noen omregistreringavgift eller lignende uansett, og god nok for en EU-kontroll må den vel være også for å kunne komme gjennom Bilprovningen i Sverige?

'94 350GD (med '81-ramme)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

  • w460
  • Topic Author
  • Visitor
  • Visitor
9 years 4 months ago #6065 by w460

eesp wrote: Vil ikke det enkleste være å finne noen i Norge som bilen kan registreres på så du får et nytt vognkort del 1?

Siden den er veteran vil det ikke være noen omregistreringavgift eller lignende uansett, og god nok for en EU-kontroll må den vel være også for å kunne komme gjennom Bilprovningen i Sverige?

Hej!. Vet inte om jag behöver tulla in bilen igen.Vegvesen i Norge uppmanar mig att göra en EU-kontroll i Norge.Bilen har inga skyltar så den går inte att köra med. Vad jag har läst på Vegvesen är att man kan göra en anmälan på att vagnkorten har försvunnit men dom skickar inte nya till ett annat land. Jag undrar om jag kan lämna in en salsmelding på en person med norskt personnumer som sedan gör en tap-melding. kan man få ut papprena då?. hoppas på hjälp.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 4 months ago #6069 by eesp
Jeg tror ikke det skal være nødvendig å tolle den inn igjen. Det er ingen god samkjøring mellom disse registrene, så i norsk register er den trolig bare avskiltet. (hvis den var avskiltet da du kjøpte den i Norge)

For å få ut nytt vognkort med tapsmelding må bilen være påskiltet på det aktuelle tidspunktet, så det går ikke om den er avskiltet.

For å kunne påskilte bilen og på den måten få ut et nytt vognkort må følgende være i orden:
* Omregistreringsavgift betalt (ikke på veteranbil)
* Årsavgift betalt (ca. 450,- på veteranbil)
* EU-godkjenning OK
* Ansvarsforsikring OK

Jeg foreslår at du har norsk registreringsnummer klart og ringer Statens Vegvesen på +47 915 02 030 for å høre om bilen bare er avskiltet slik at den evt. kan påskiltes.

'94 350GD (med '81-ramme)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

  • w460
  • Topic Author
  • Visitor
  • Visitor
9 years 4 months ago #6072 by w460

eesp wrote: Jeg tror ikke det skal være nødvendig å tolle den inn igjen. Det er ingen god samkjøring mellom disse registrene, så i norsk register er den trolig bare avskiltet. (hvis den var avskiltet da du kjøpte den i Norge)

For å få ut nytt vognkort med tapsmelding må bilen være påskiltet på det aktuelle tidspunktet, så det går ikke om den er avskiltet.

For å kunne påskilte bilen og på den måten få ut et nytt vognkort må følgende være i orden:
* Omregistreringsavgift betalt (ikke på veteranbil)
* Årsavgift betalt (ca. 450,- på veteranbil)
* EU-godkjenning OK
* Ansvarsforsikring OK

Jeg foreslår at du har norsk registreringsnummer klart og ringer Statens Vegvesen på +47 915 02 030 for å høre om bilen bare er avskiltet slik at den evt. kan påskiltes.

Hej!,tack för svar. Jag ska försöka att ringa dit. Hur noggranna är dom på EU-kontrollen?. Motorn var bytt till en motor med turbo STT. Jag har ramlyft bilen 40mm (hemma bygd sats), byggt om avgassystemet (Eksos?) så det går ut på sidan istället.Tagit bort dimmljus fram bytt till DLR led istället.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 4 months ago #6076 by bimmerc
EU kontroll skal være lik uansett hvor du tar bilen. I praksis er den ikke det og enkelte verksteder mener bilen skal fremstå som ny etter hver kontroll så de kan være utrolig pirkete, mens andre nesten bare tar betaling og sender inn en feilfri rapport.
Hvis bilen ikke er eksportert ville jeg funnet et verksted som ikke vil gi deg flere feil enn at du får vognkortet. Så reiser du til Sverige og omregistrerer bilen og sender skiltene (hvis du må ha skilter) tilbake til Norge.
I utgangspunktet skal det ikke være vanskelig å få vognkort. Å få skilter er verre, og hvis noen lager et stort nummer av det kan du risikere å bli mistenkt for å manipulere systemet og da stenges døren og du sitter med problemet.
Det beste er nok å være åpen og spørre hva som skal til for å få vognkort.

Jeg tror du konstruerer et problem som er mindre enn du tror. Hvis du da ikke har gjort noe ulovlig? Du må da kunne få en underskrift fra forrige eier?

Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.066 seconds
Powered by Kunena Forum